Friday, July 12, 2013

Children in the Masjid - Making Space for Our Future

Thanks to kak Wardina for sharing this article. Ingatkan berlaku di Malaysia sahaja. Rupa-rupanya kat negara luar pun sama juga. Agak susah nak ubah bila orang selalu anggap membawa kanak-kanak ke masjid akan mengganggu orang lain bersolat. I sendiri pernah ditegur dan disuruh solat saja di rumah, daripada bawa anak ke masjid tapi dapat dosa bila anak mengganggu jemaah. Sampai begitu sekali. Susah juga bila berhadapan dengan orang yang kononnya lebih makan garam dari kita.

Read it with open eyes.

Children in the Masjid - Making Space for Our Future 
By Shehnaz Toorawa

2 scribble(s):

Fiza Rahman said...

Babe, kat masjid wilayah dorang ada sediakan khidmat baby sitter dalam 6 org. Besar dewannya. Aku pon baru tau sebab member aku solat terawih kat sana. Best kan kalo masjid2 lain buat mcm ni. Setahun sekali jer pon.

http://sharingiscaring-fiza.blogspot.com/2013/07/masjid-wilayah-sediakan-khidmat-baby.html

Liz said...

Fiza> oh ye, aku dah baca entry ko tu semalam. mmg best kalau camtu. tapi masjid tu agak jauh dari rumah aku. kan best kalau masjid lain ambil pendekatan yang sama

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.