Thursday, October 25, 2012

Look who's talking!

Kejadian 2 hari lepas.

Balik rumah, keluarkan ikan yang dah di ‘thaw’ kat bahagian bawah peti ais. Aik, kenapa ikan ni beku? Fikir punya fikir, tergerak hati nak tengok aras suhu peti ais. Hamek ko, maximum eh. Pegang carrot cake yang ada dalam peti ais, keras mcam batu. Ni mesti kerja Batrisyia. So I panggil Batrisyia.

Ada usik ni tak?” sambil tujukkan aras suhu tu. Dia geleng kepala. Ok, lets re-phrase.
Tisya ada tak pegang ni sikit, lepas tu Tisya pusing sikit?”
Ada. Tisya pusing sikiiiittt je

Dari no 3 ke no 6. Sikiiitttt je? Tapi sebab dia tak faham fungsi meter tu, nak marah pun tak boleh.

OK, lepas ni jangan usik lagi ye. Cuba tengok kek tu. Dah keras. Lain kali jangan buat lagi tau
OK umi!”

Ada la setengah jam lepas tu kot…

Umi : Nah, pegang elok-elok (sambil hulurkan susu kotak Dutch Lady Kids)
Batrisyia: Terima kasih

Suddenly umi nampak “Legoland” kat bahagian belakang.

Umi : Eh, Tisya. Tengok ni! Haa, nanti simpan. Boleh pegi sana 

Umi excited belek-belek kotak dan terpicit kotak tu. Susu coklat memancut keluar, kena lengan baju anak.

Umi : Alamak, sorryyyy!!! (Terus ambil kain basah dan lapkan kotoran)
Batrisyia : Takpe Umi. Boleh kering. Lain kali jangan buat lagi tau!

0 scribble(s):

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.