Thursday, November 17, 2011

No bedi no bedi bat chu

Fuh, tarik nafas panjang-panjang. Senyap blog ni selama 2 hari kan? Ahaks..

Kami tiga beranak sedang mengalami fasa masuk tidur awal. Muahaha, heaven betul dapat tidur awal sekarang nie. Paling lewat pun pukul 10 malam la. So kalau ada sms masuk lewat malam tu, alamatnya lambat la berjawab. Tak tau la sampai bila fasa tidur awal ni nak berlarutan. Tapi best juga tidur awal kan? Bangun tengah malam, "Eh, baru pukul 2 pagi?". Rasa macam dah lama je tidur.

Malam tadi pukul 8.15 malam Tisya dah masuk bilik. Lepas dia dia jengukkan muka ke ruang tamu sambil cakap, "Abi.. masuk tidur la. Dah malam". Bila abi dia cakap kejap-kejap, dia baring balik sebelah Umi dia sambil mengumpat. "Umi, abi taknak masuk. Dah malam kan? Luar dah gelap. Kena tidur".

Budak ni bagus. Suruh dia tidur petang, dia boleh keluarkan ayat, "Mana boleh tidur! Belum malam lagi. Tengok luar. Ada matahari".

Kalau dia cakap camtu, boleh faham lagi. Cuba kalau time Tisya cakap sorang-sorang?

"No bedi no bedi bat chu... no bedi no bedi bat chu"

Abi nye dok pandang dia sebab tak paham ape anak dia cakap. Umi dia? Haih, mesti la faham.

" Apa la abi. Tu pun tak faham. Dia nyanyi "Nobody nobody but you" "

Kecik-kecik dah K-Pop ko! Tapi lagu tu je la. Umi dia nak ajar J-Pop pulak.

2 scribble(s):

Munnafendy said...

hahaha...budak2 ni cpt je blaja kak.tmbh lak lagu2 yg catchy ni lagi la diorang suka kan

*eh,awalnye tido??

Liz Rohaizat said...

Munnafendy> agaknya diorg suka catchy song sebab nak menari sekali. erk, tidur awal tu tak tau kenapa. semua org "kehabisan bateri" awal. tu yg semua ngantuk kot

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.