Thursday, September 01, 2011

Demam, pergi jauh-jauh

*Sigh*

Sebelum raya, anak buah demam. Hari pertama, adik demam. Hari kedua, dia demam lagi.
Hari ketiga, terus serentak 3 orang demam termasuklah yours truly. Total, 5 orang demam!

Bangun Subuh, badan rasa lemah sangat. Terus tidur balik lepas solat sampai 9 pagi. Memang tak larat. Jalan terhuyung hayang. Air paip yang tak sejuk pun terasa mencengkam sampai ke tulang. Huwaaa, boleh tak tak payah mandi?

Batrisyia pulak, bangun dengan kelenjar di leher yang membengkak. Badan dia memang panas masa tidur malam tu. Dia tak meragam. Cuma muka monyok je.

Memang terus hilang mood nak beraya. Mata rasa panas je. Berpeluh-peluh! Makan tak rasa ape sebab lidah kehilangan deria rasa.

Klinik banyak yang cuti lagi. Kebetulan, nampak Klinik 1 Malaysia yang buka. Terus kami ke sana. Suhu badan I nak cecah 40 darjah. Urm, merasa mcm-mcm ubat dia bagi.

Tapi satu pun I tak makan lagi T_T

Sekarang pukul 9.30 malam. I teringin nak makan GCB :(

3 scribble(s):

Diyana said...

huhu..mia pun demam dr mlm td..risau jg neh..takut berjangkit pd si ali dan diyana..hmm.

Ely Hasrul said...

aku demam mcm bengkak susu okeh! sami dh jarang susu.. tp mmg ramai dh demam xtau pasai apa. bukan beria pon raya. mlm tadik sami panas aje badannye.. aisseh.. cpt sihat la yek kite aminn

Liz Rohaizat said...

diyana> insya Allah takde apa2. tapi rasanya mmg ramai je yg demam. badan penat kot.

ely> betul, bkn beriye beraya pun. aku ni, air gas pun tak minum sgt. tapi still demam. rasanya ada la virus berjangkit dari adik aku tu. now selesema dgn batuk je yg tinggal

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.