Thursday, February 10, 2011

Bila Baim Wong telefon

Si satu malam... dlm 9.30 malam.

Kring... kring... (I pinjam handphone hubby. Maka ringtone kedengaran oldies gitu)

L : Hello
Lelaki : Hello... apa khabar?
L : Khabar baik. Ni siapa?
Lelaki : Masakan tak kenal
L : Erk, mmg tak kenal pun. Ni nak ckp dengan siapa?
Lelaki : Dengan kamu
L : Ni siapa?
Lelaki : Akulah
L : Aku tu sape?
Lelaki : Kenapa tak kenal? Aku Ruben.
L: Ruben? Sape Ruben? Tak kenal la.
Ruben : Loh.. masakan kamu tak kenal aku.

Ok, Indon kah dia?

L : Sorry. Salah nombor. Bye

Kring... kring...

L: Hello.
Ruben : Ngapain sih?
L : Ni salah nombor la.
Ruben : Tidak, aku tidak salah.

Ok, I dah bengkek tapi layan gak. Dalam kepala, I anggap je la Ruben ni Baim Wong (gerenti Maisya ketuk kepala aku!)

L : Ni salah nombor la. Awak nak cakap dengan sape?
Ruben : Dgn kamu.

Dan wajah Baim Wong semakin pudar dari ingatan.

L: Eiii, awak ni tak faham ke? Saya tak kenal awak. Saya takde kawan nama Ruben. Faham tak?
Ruben : Jadi ini salah nombor?

Sabar je la!

7 scribble(s):

Ila said...

hehehe...ruben dgn harapan kot2 dpt berkenalan tu...

Mita said...

dasar brengsek!

maisy said...

ha ha..setuju ngan ita...sebab dengki..jgn sebut name boypren aku..ha ha ha..sensitip...leeming ho sorg gi..jgn sebut..

Comel die ni...bikin suspen title

Diyana said...

diyana pn slaloo kene..:|.kdg tu geram jg dgn kompeni tele malaysia ni kan..derang recycle aje nombor2 yg x dipakai..pastu mangsanye kitala..2-2 no fon diyana,asik org salah.yg celcom,bank asik call cr saodah.yg maxis,ade bini mane ntah meroyan..ngat saye ni awek laki dia..mmg slaloolah kdg tu mengaku aje awek laki dia...haha

Liz Rohaizat said...

Ila> hoh, jenis tak faham apa org ckp. hehehe...

mita> weih, ko nak marah sape nie?

maisya> ahaks, dia mmg comel.. kan?

diyana> wah, famousnya nombor awak! nombor saya nie, saya dah pakai lama. so xde istilah no. recycle kot. cuma mungkin si ruben ni salah tulis nombor awek yg dia nak call kot. hehehe

Syida said...

eh, kita pun selalu dapat call camtu tau...suara Indon lak tuh..Geram sbb kadang2 dorg kol pukul 12am..Giler apa, kol org 12pagi

Liz Rohaizat said...

syida> org bercinta mmg call lewat mlm kan?

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.