Monday, November 08, 2010

Tutup mata

Masa kami kecil, kami dihantar ke nursery. Nursery kan ada time table sendiri. Pukul berapa nak mandi, nak mkn, nak main, nak belajar dan nak tido.

Bila sampai waktu tidur, mesti semua org kena paksa tidur. Yang taknak tidur pun, kena baring dan tutup mata. Tak boleh bercakap. Lama-lama, semua org akan tertidur sendiri. Cikgu akan cakap, "Tutup mata!". Terpaksa tutup mata. Hehehe..

Rasanya Batrisyia pun dah sampai ke tahap kena camtu kot. Dia lagi suka main. Seboleh-boleh nak tahan mata daripada tido. Lately, bila kami suruh dia tidur, dia akan baring sebelah.. tgk-tgk je mata dah tutup. Ingatkan tidur, rupanya dia auta aje. Boleh nampak dia buka mata sikit sebab nak tgk kitorang dah beralih ke tak. Pastu dia leh senyum-senyum. Cis!

Mcm ni la dia... tgh golek-golek kat tikar sambil tgk tv..


Then, kami bagi arahan, "Tisya.. buat-buat tidur".

Terus jadi mcm kat bawah.

Mata tutup tapi mulut senyum.

6 scribble(s):

nieda said...

comelnya anak dara ni AUTA

Liz Rohaizat said...

nieda> dia nak gurau je. suka main2 mcm tu. terpaksa la layan konon2 dodoikan dia sekali

echa said...

pandainye tisya menyakat ummmi...hehehehe.sweet jer

Liz Rohaizat said...

echa> dia belajar kat nursery rasanya. gerams!

bumble_bee said...

Hehe, mata tutup tapi senyum. Comel sangat. Masa kecik dulu I pun suka tutup mata pastu intai tgk parents ada lagi ke tak. Skrg giliran anak2 pulak buat.

Liz Rohaizat said...

kak anisa> tu la. nak marah pun tak boleh. bila kita layan, tiba2 dia gelak besar. konon dia berjaya tipu kita

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.