Friday, November 26, 2010

Pokok bawang

1st week

2nd week

3rd week

Bila tunjuk pokok ni kat my mom, dia ckp, "Bukan hari-hari nak pakai daun bawang".

Ahaks, pasal bukan hari-hari nak pakai la kita boleh tanam sbb nak ambil masa jugak la daun tu nak meninggi :)

6 scribble(s):

MarDiah said...

aku hr tu beli daun bawang terus letak dalam gel pokok tu.. berangan nak alih dalam pasu sampai pokok daun bawang tu dah kembang setaman tak alih lagi. haha.. dah besar wei, cepat gak tau pokok daun bawang nie idup. kunyit aku tanam hr tu tak bertunas lagi.. lambat pulak.

Liz Rohaizat said...

nadia> kes aku sama mcm kes ko la. daun bawang ni cepat je naik. hari kedua dah bertunas. kunyit aku pun tak bertunas lagi. dah nak seminggu dah. ada yg aku terus beli pokok kunyit ni kang.

faizah said...

aku tanam mati pokok daun bawang ni

dah tgk pokok ko, bersemangat nak tanammm balik

Liz Rohaizat said...

faiz> kenapa mati? bawang tu busuk ke? jgn tanam semua bawang. biar terkeluar sikit dari tanah

faizah said...

la, aku soh laki aku p tenggelamkan semua bawang tu kekeke

Liz Rohaizat said...

faiz> dah jgn lupa 'sunatkan' bwg tu sikit. ko potong sikit belah atas bawang tu. pastu tanam tapi jgn tenggelamkan semua. refer gambar aku yg pertama tu

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.