Thursday, July 15, 2010

BERSAMA

Lokasi: Sebuah bank berdekatan office
Masa: Tgh hari
Watak utama: Mr. J, Ms. X dan Mrs. L

Mrs. L tgh buat transaction kat counter dengan bantuan daripada Ms. X. Keadaan kurang sibuk. Kelihatan seorang teller sedang mengemaskini sesuatu. Kemudian, dia beri satu dokumen kepada Mr. J.

Selang beberapa minit kemudian, Mr. J menyerahkan kembali dokumen tersebut kepada teller. Elok je dia duduk semula di meja, dia berkata dengan nada yang tidak berapa kuat (tapi sebab keadaan kurang sibuk, ramai jugak la yg dgr suara dia)

"Jgn lupa staple kan bersama!"

At first, rata-rata yg mendengar tidak memberi sebarang komen hinggakan Ms. X senyum-senyum dan ulang balik ayat tu.. "Staple kan bersama!". Lepas tu, semua org pakat gelak. Mrs. L pun nak join gelak. Ye la, dah terbiasa dgn diorg nie. Dah biasa juga deal dgn Mr. J jadi rasa tak bersalah kalau nak gelakkan dia. Mr. J? Dia buat tak reti, seolah-olah takde apa yg nak digelakkan.

"Ahaha.. ayat baru tu.. staple kan bersama".

Ish.. John.. John.. nape la sempat buat lawak di tgh hari?

0 scribble(s):

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.