Thursday, June 03, 2010

Deep conversation with dearest daughter

CONVERSATION 1

Scene: Subuh. Terdengar Batrisyia bangun. Jenguk dia. Dia cuba tarik stokin yg disarungkan ke kakinya mlm sblmnya.

Batrisyia: Bukak.. bukak.
Umi: Kejap ye. Umi lipat selimut.

Dia cuba tarik sendiri tapi tak berjaya.

Batrisyia: Bukak.. bukak.
Abi: Meh sini. (Abi tolong bukakan)
Batrisyia: Aceh.. ame-ame. (Dia ucap terima kasih, dia juga ucap sama-sama)

CONVERSATION 2

Scene: Di kedai.

Batrisyia: Nak ti.. nak ti (Abi belikan roti kegemaran).

Dlm kereta…
Batrisyia: Bukak.. nak (Umi bukakan plastik)
Batrisyia: Mmmm.. sedap.
Abi: Nak sikit boleh?
Batrisyia: Nanak!
(A few minutes later)
Batrisyia: Abi.. abi nah (dia cubit sikit roti, nak suap abi dia. Abi buka mulut)
Batrisyia: Aaammmm (ala-ala kita sebut time nak bg anak mkn)

CONVERSATION 3

Scene: Petang

Umi: Jom mandi
Batrisyia: Yeay.. anndi
Umi: Ambil tuala dulu (Batrisyia pegi ambil tuala dan sama-sama masuk bilik air)
Batrisyia: Umi.. tu (sambil tunjuk something)
Umi: Apa? (tak pandang pun. Sibuk tadah air)
Batrisyia: Nak apuuu
Umi: Apa? (sambil pandang ke arah yg dia tunjuk sbb x paham)
Batrisyia: Apuuu
Umi: Owh, nak syampu?
Batrisyia: Apuu (sambil mengangguk. Dia usik air dan lap kat pipi Umi dia)
Batrisyia: Acahh

8 scribble(s):

MarDiah said...

cute...

imee said...

suka entry ni :)

WanYgBest said...

cutenyerrrr!!! liz...tlgla bg address...plezzzzz...

Liz Rohaizat said...

mardiah, imee, wan> tunggu anak2 korang bercakap pulak eh!

faizah said...

comeinya time dia tlg lap tu..amir pendiam la, mulut dia tak bebel2 pon. adoi la

Liz Rohaizat said...

faiz> bkn mengelap namanya tu. tu membasahkan pipi aku ade la. hahaha

sya_firwan said...

alahai comelnye..pandai cakap terima kasih =)

Liz Rohaizat said...

sya> adoi, sejak pandai ckp ni, 'letih' nak layan. kalau dia ckp, kena dgr. kalau buat keje lain, dia akan dtg kat kita dan tepuk-tepuk kita agar dpt perhatian.

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.