Wednesday, December 30, 2009

Ejaan bahasa generasi Hasif

Korang.

Silalah baca komen adik bongsu aku kat entry nie.

ney asip..
aym tuwh sdp tp s0wg stuw jewh...
tbew2 mlm da byk lbey...
ish3...

KALAU TRANSLATE BAHASA YG MUDAH DIFAHAMI:

Ni Hasif
Ayam tu sedap tapi sorang satu je
Tiba-tiba malam dah byk lebih
ish3...

Kenapa generasi dia ni suka susah-susah eja guna bahasa sendiri?
Tu = tuwh
Ni = ney
Satu = stuw
Je = jewh
Tiba-tiba = tbew2

Yer la Hasif oii.. mkn tgh hari kena bajet. Kalau semua org ambil 2-3 ketul, mlm nak mkn ape? Ke ko nak aku masak 3 ekor ayam? Lagi pun, aku ckp sorang satu kalau ambil part besar eh. Kalau part tu kecil, leh ar amik 2 ketul. Lain kali ko belikan 3 ekor ayam. Nanti aku masak khas utk ko seekor.

1 scribble(s):

Fid said...

i mmg tak faham nak baca pun tak reti nak pronoun!

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.