Friday, February 13, 2009

The Earth, the Sun, the rain

Akhir-akhir nie, mesti hujan petang. Bila nak jemput Batrisyia dr taska, hujan akan turun mencurah-curah. Kalau tak pun, rintik-rintik. Jadi, tak dpt la bwk dia makan angin kat laman rumah.

Semalam, cuaca sgt baik. Tak panas, tak juga mendung. Angin sepoi-sepoi bahasa. Jadi, aku bwk Batrisyia jalan-jalan di jalan depan rumah.. ceh, brp byk jalan daa.

She loves it very much! Maybe dia suka bila dpt rasa angin yg nyaman menerpa muka dia. Rambut dia hanya bergerak sedikit. Tetap terpacak! Aku tgk, dia khusyuk tgk pokok bergoyang. Barangkali, pelbagai persoalan timbul dlm otak kecilnya. Mcm mana pokok tu boleh bergoyang? Dia rasa angin tp dia tak nampak. Mata tak berkelip memandang pokok.

Masa tu, hubby belum balik. Bila dah penat, aku bwk dia masuk rumah. Bila hubby balik, kami bwk dia keluar semula. Kali nie, aku dah bersedia dgn kamera.







4 scribble(s):

sya_firwan said...

Qistina pun suka kalau angin tiup muka dia..ketawa terkekek2..:)..cepat ye anak2 kite besar kan..rasa cm tak puas lagih nak main2..

Liz said...

tu la. 3 minggu lg dia nak masuk 5 bulan. wooo.. apsal cepat sgt??

agaknye budak mmg suka angin kot.

Afhm said...

Wah.. comelnye dia.. sekali tengok mcm ur hubby, dua kali tgk mcm u.. aahh bile my turn pula nak dpt baby.. sekarang ni x sempat nak surf.. jd bile ada peluang msti masuk blog u.. huhu ur girl sgt comel.. treasure the moment Liz! masa memang cpt berlalu.. cepatnye dah remaja.. dah kawin! my mum always said that to me..!hehe I'll be moving to Kelantan in 2 weeks time.. My hubby kerja di sana.. jadi kalau jengah Kelantan singgahlah.. by that ime x taulah dpt tgk lagi tak muka Batrisya.. hehe. Take care Liz.. Ceria2 selalu.. n byk2 bersabar. Semua nie cabaran dan pahala free..

Liz said...

thanks aida! insya Allah kalau ke Kelantan, sy bgtau.

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.