Friday, January 23, 2009

Suamiku

Scene 1

Si isteri baru saja merendam baju-baju yg hendak dibasuh. Tak lama lepas tu si suami balik dr kerja.

Isteri: Nanti rendam la baju kerja tu. Senang nak basuh malam nanti.
Suami: Okay.

Malam tu, si isteri tgk si suami hanya letak baju tu kat atas baldi. Letak saja, tak rendam dlm baldi.

Isteri: Kenapa tak rendam baju?
Suami: Kan dah rendam.
Isteri: Meh tgk.

Si isteri tunjuk apa yg si suami dah 'rendam'.

Suami: Tu bkn rendam ke?
Isteri: Ni letak. Kalau rendam, baju tu masuk dlm air sabun tu.
Suami: Oooooo....

Scene 2

Si isteri baru selesai mengepam susu dan menyusukan baby.

Isteri: Abang, tolong masukkan susu dlm peti ais ye. Pastu tlg basuhkan benda nie (breast shield). Yg putih (valve) tu boleh buka tau.
Suami: Okay.

Si suami pun turun ke tingkat bwh rumah utk simpan susu. Seketika kemudian, dia masuk ke bilik sambil bwk benda yg dia patut basuh.

Isteri: Dah basuh?
Suami: Dah
Isteri: Basuh camne?
Suami: Basuh dgn air la.
Isteri: Hah? Tak basuh dgn sabun ke?
Suami: Kena basuh dgn sabun ke?
Isteri: La, kalau pakai air je, tu bkn basuh.
Suami: Abes tu, ape?
Isteri: Tu jirus.
Suami: Mane la tau nak kena pakai sabun.
Isteri: La, kalau camtu.. nnt abang mandi, jgn pakai sabun tau!

Adoi abang.. nak ckp camne lagi ek? I still love you anyway!! Hehehe..

0 scribble(s):

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.