Thursday, January 08, 2009

My dearest baby

She's our most charming baby in the entire world!

Dia agak fussy semalam. Asyik nak bergayut je. Mula-mula tu geram la jugak. Tapi bila teringat kisah arwah Zulaikha, bila teringat nasib kanak-kanak Palestin, automatic aku terus insaf dan bersyukur sbb Batrisyia membesar sebagai baby yg sihat. Sekurang-kurangnya, aku masih boleh peluk cium dia lagi. Lagipun, dia masih kecil. Mana tau apa-apa. Tak perlu nak rasa marah kat dia.

Kdg-kdg, kita cepat rasa marah kat anak-anak. Kita kena ingat. Kalau anak tu masih kecil, tak mengerti apa-apa langsung, perlu ke dimarahi? Otak dia takleh fikir mana betul, mana salah. Ye, marah tu utk mengajar mana yg elok, mana yg tak. Tapi apa salahnya kalau diajar dgn lembut dahulu. Kalau anak tu dah boleh berfikir, dah faham ajaran kita tp masih degil, baru la boleh dimarahi. Ustaz Hanif dr Indonesia pernah berkata dalam satu ceramahnya, jangan dimarah kanak-kanak yg berumur 4 tahun ke bawah kerana mereka ini masih belum mengerti apa-apa. Byk lagi yg boleh dibuat.. menegur, mengajar, etc.

Semalam, Batrisyia cuba ikut apa Abi dia ckp. Hubby record video dia and ckp, "1.. 2.. 3". Batrisyia lak, "Uuuu.. Aaa.. Aaa". Betul nie! Ada dlm video tp malas nak tepek kat sini. Seronok. Berulang kali kitorang tgk video tu malam tadi.

Jom tgk gambar-gambar dia kelmarin. Dia buat byk ekspresi muka.

Terkejut


Ala-ala cover baby

Ni tak tau la

Mengerling

Innocent

Excited

Nak susu

Puas hati

Termenung

4 scribble(s):

sya_firwan said...

alahai comelnye :)

Liz said...

thank u aunty sya --> berckp bg pihak Batrisyia

Faizah said...

comeiii, nampak girly sungguh, ayu jeee

Liz said...

girly sungguh? hikhik.. ko org pertama yg ckp dia girly. selalunya org ckp dia mcm lelaki.
hehehe

 

Copyright © Liz Rohaizat 2014 | All rights reserved | Blog Designed by Krafty Palette.